Mekke – Roma Bisiklet Turu 11.Gün ( Şam – Maalula )

17 Nisan 2011 Şam – Maalula

Merhaba Arkadaşlar,

Dün Şam’a geç geldiğimiz için gezme fırsatımız olmamıştı. O nedenle bugün saat 13:00’e kadar Şam’ı gezip ardından yola çıkacağız. Hep birlikte sabah kahvaltımızın ardından gezintiye çıkıyoruz. İlk durağımız ise otelimizin hemen karşısında olan tarihi gar oluyor. Tabi artık ne tren geliyor, ne de çalışıyor. Şimdilerde ise kitapçı olarak hizmet veriyor. Bu alan için yapılan plan projeleri de görüyoruz burada tabi.

Şam şehrinden bir görüntü…

Burasıda kaldığımız Orient Palace Hotel…

Buradan sonra direkt eski Şam’ı gezmeye gidiyoruz. Tabi birde rehberimiz var ve ingilizce olarak anlatıyor bütün gezdiğimiz yerleri.

Bende çevrede ilgimi çeken yerlerin fotoğrafını çekiyorum. Bu minare ise apartmana monte edilmiş bir mescit minaresi.

Eski ve garip eşyaların satıldığı bir dükkan. Ama dükkana giremiyorsunuz, en azından olduğumuz taraftan. Elinde ki sepeti size göndererek görmek istediğiniz ürünü gösteriyor. Aşağıda ise bir dere akıyor.

Şam’ın tarihi çarşıları çok ve gezilesi cinsten…

Burada ilgimi çeken bir yazı; Sayın Türk Kardeşlerimiz diye başlıyor… 🙂 Ama dükkan kapalı…

Gezmeye devam ediyoruz…

Buradan sonraki durağımız ise Emevî Camii oluyor. Çok büyük bir cami burası. Bayan arkadaşlarımıza ve kısa şort ile gelen arkadaşlarımıza uzun kıyafetler giyindirdikten sonra izin veriyorlar camiye girmelerine.

Burada rehberimiz yine anlatmaya başlıyor. Tabi ben yine makine elimde çekimlere devam ediyorum. Sizleri Emevî Camii’nin fotoğrafları ile başbaşa bırakıyorum…

Bunun altın olduğunu duymuştum sanırım, ama yine de yanlış bilgi olmasın.

Camii’nin içine giriyoruz ve burada gezmeye başlıyoruz. Buraya gelenler içeride yatan zat’a dualar ediyorlar. Tabi bende dua etmeden geçmiyorum. Caminin içini ikiye bölmüşler ve bayanlar, baylar ayrı yerlerde geziyorlar.

Suriyeli bir arap…

Emevî Camii gezimizden sonra tarihi bedesten türü çarşıları gezmeye başlıyoruz.

Öğle yemeğini burada bir yerde dürüm şeklinde yiyoruz ve ardından bir kiliseyi gezmeye gidiyoruz.

Suriye Arap Cumhuriyeti St. Ananias House diye geçiyor buranın adı.

Kilise ziyaretimizi de bitiriyoruz ve bizi bekleyen otobüsümüze doğru hızlı adımlarla gidiyoruz. Otobüs bizi otele getiriyor ve herkes odasına çıkarak hazırlanmaya başlıyor. Saat 13:00’de aşağıda hazır olarak bekliyoruz. Eşyalarımızı otobüsümüze yerleştiriyoruz ve hareket etmek için yola çıkıyoruz. Biraz gecikme ile pedallar dönüyor. Ama Şam’ı çıkmak pek kolay olmuyor bizim için. Trafik müthiş derece rahatsız ediyor bizi. Şam’dan ayrıldıktan sonra yol rahatlıyor ve rahat bir şekilde pedal çeviriyoruz.

Trafik her ne kadar bitse de rampa tırmanıyoruz ve o nedenle hızlı gidemiyoruz. Suriye bu aralar karışık olduğu için ekipten kopmayada izin vermiyorlar. Yavaş yavaş tırmanıyoruz ve arada sırada molalar veriyoruz tabi. Bu molalardan birisindeyiz yine…

Yol manzaralarından devam ediyoruz turumuza…

Bizi Maalula’ya götürecek olan yolu takip ediyoruz. Rampamız bitti sayılır, artık düz yolda gidiyoruz.

Epey hızlıyız ve kilometreler altımızdan hızla akıyor. O nedenle pek fotoğraf çekemiyorum ve molalarda anca fırsat bulabiliyorum.

Maalula’ya doğru tam gaz devam…

Kısa bir tırmanış daha yapıyoruz ve Maalula önümüzde uzanıyor. Aynı Mardin’i andıran bir görüntüsü var buranın. Çok güzel görünüyor. Kalacağımız yer ise şu tepede görünen otel. Oraya kadar çıkacağız anlayacağınız.

Vakit kaybetmeden devam ediyoruz yolumuza ve Otele kadar tırmanıyoruz. Bütün arkadaşlar tamamlandıktan sonra otele giriş yapıyoruz. Bisikletlerimizi, gösterile yere götürüp bırakıyoruz ve gidip otobüsten çantalarımızı alıyoruz ve odalarımıza yerleşiyoruz. Güzel bir duştan sonra kendimize geliyoruz ve biraz gezmek üzere dışarıya çıkıyoruz. Burada çok sayıda kilise var. Nüfusun yüksek oranı Hristiyan ama Müslüman kesimde var tabi ki. bir tane camii var şehirde ve sürekli kuran sesleri geliyor kulaklarıma.

Otelimizden Maalula manzarası…

Daha fazla gezmiyoruz, çünkü yarın sabah yine yola çıkmadan önce burayı gezeceğiz. Ardından yola çıkacağız ve gideceğimiz yere ulaşacağız. Bu güzel gün, aynı güzellikte devam ediyor. Yemek öncesinde yapılan toplantıda Suriye’nin şu an ki durumunda da bahsediliyor. Karışık olan Homs şehrine gideceğiz yarın, o nedenle sürekli otel ile irtibat halinde olacağız. Her hangi bir aksilikte ise yola otobüs ile devam etmeyi planlıyoruz.

Bunun ardından akşam yemeklerimizin ardından lobide biraz vakit geçiriyoruz ve ardından yatıyoruz.

Gün Toplam Km: 54,05 | Ort. Hız: 18,4 | Max. Hız: 64,4 | Bisiklet Kullanma Süresi: 02:55:19

Tur Toplam Km: 852,66

Güzergah Haritası: Şam – Maalula

Sevgi ve Saygılarımla…

Mekke – Roma Bisiklet Turu 11.Gün ( Şam – Maalula )” üzerine bir düşünce

• 01 Ağustos 2011, 11:58

tarihte çok özel yeri olan emevi cami yeni gördüm…harika imiş…teşekkürler