Pedalla Türkiye 75-76.Gün ( Akyaka – Muğla )

Sakar

26 Temmuz 2007 Akyaka – Muğla

Saat 5:30’da kalkıyorum ve hazırlanıyorum. Bugün yolum çok kısa. Muğla’ya gidip, Cumartesi’ye kadar orada kalacağım. 6 gibi yola çıkıyorum ve Fırat Abi ile buluşuyorum. Sakar Geçidinin zirvesine kadar Fırat Abi bana eşlik edecek. Gün yorucu başlıyor. 9 km’lik Sakar rampası önümüzde uzanıyor.

Yavaş yavaş tırmanışa başlıyoruz ve 2 km sonra yola çıkıyoruz. Buradan sonra trafiği biraz daha kalabalık yolda gidiyoruz. Yolun eğimi ise %10. 🙂 Ama gördüğünüz gibi mutluyuz. 🙂

Fırat Abi ile hem pedal çeviriyoruz, hemde çene çalıyoruz. 🙂 Bu şekilde sakar altımızdan akıp gidiyor.

Tabi yükseldikçe manzara da muhteşem görüntüsüne kavuşuyor. Gökova Körfezinin eşsiz güzelliği pedallarımızın altında.

Fırat Abi geliyor…

Net Tesisleri…

Bu güzel manzara ile fotoğraf çekiliyoruz. Sakar geçidini tırmanıyoruz dahası var mı? Tüm tur boyunca bu geçidi merak ediyordum. Yıllar önce defalarca kez araç ile geçtim ama ilk defa kendi gücümle tırmanıyorum. O nedenle benim için önemi büyük. Ama hiç korktuğum gibi olmuyor. Günlerdir yolda olmamdan dolayı hiç yormuyor. Ve buraya gelene kadar buna benzer çook rampalar çıktım. 🙂

Fırat Abi bu defa Gökova Körfezi fonunda…

Sakar geçidinin kıvrılarak giden yolu…

Sakar Geçidinin zirvesine geldik. Buradan Fırat Abi ayrılacak ve Akyaka’ya geri dönecek. Bense Muğla’ya devam edeceğim tabi. Fırat Abi ile son kez hatıra fotoğrafı çekiliyoruz. 🙂

Vedalaşıyoruz ve Fırat Abiyi uğurluyorum. Herşey için teşekkürler abicim…

Bende hızla Muğla’ya devam ediyorum. Yolum bir süre iniş. Muğla’ya 15 km yolum kalmış.

Saatim 7:37’yi gösterdiğinde Ula ilçesine giriş yapıyorum. İlçe 4-5 km kadar içeride kaldığı için uğramıyorum. Daha önce defalarca gelip gördüm çünkü. Bu ilçenin en önemli özelliği bisiklet kullanım oranı yüksek olan Türkiye’de sayılı şehirler arasında.

Buradan sonra varyantı da çıktıktan sonra Muğla’ya güzel bir iniş ile giriyorum. Saat 8:20’de amcamlara varıyorum. Bisikletimi kömürlüğe kilitliyorum ve eve çıkıyorum. Biraz dinleniyoruz ve kuzenim Aytaç ile Muğla’yı gezmeye çıkıyoruz.

İlk olarak Ali abiyi ziyarete Kemeraltı Bisiklet’e gidiyoruz. Çaylarımızı yudumlarken muhabbetimizi de ediyoruz.

Buradan sonra Muğla’da gezmeye devam. Çocukluk arkadaşım Emrah ve kardeşi Eray ile buluşuyoruz kendi dükkanlarında. Burada da bir süre oturduktan sonra tekrar gezmeye devam ediyoruz ve saat 18:00 gibi eve gidiyoruz.

bir güzel karnımızı doyuruyoruz ve ben bu defa bisikletim ile dışarı çıkıyorum. Diğer bisikletçi dostlarımız ile buluşacağız ve tanışacağız. O nedenle heyecanlıyım ve sabırsızım. Bir an önce bisikletimi kömürlükten çıkartarak Kemaraltı Bisiklet’e gidiyorum. Bir süre sonra arkadaşlar geliyorlar ve tanışıyoruz. Sevgili Can Demirel, Altan Kalay, Mustafa Yeniçeri ve Bülent Savran ile tek tek tanışıyoruz.

Burada buluşma tamamlandıktan sonra Dilek Hanım ile tanışmak için Ortaköy’e gidiyoruz. Bahçe de Can Abi ve Altan Abi ile bir hatıra fotoğrafı…

Dilek Bulut ile de tanışıyoruz. 🙂 Muğla’da ki tüm bisiklet dostları ile hemen hemen tanışmış oldum. Bu çok güzel bir duygu. Hepsine ayrı ayrı teşekkürler, beni burada yalnız bırakmadıkları için.

Akşam üzeri ayrılıyoruz ve ben amcamlara dönüyorum. Bugün günlerden perşembe, cuma günüde Muğla’da olacağım ve Cumartesi günü hep birlikte yola çıkacağız. Muğlalı bisiklet dostları bana bir süre eşlik edecekler.

Yol Bilgileri

Akyaka’dan Muğla’ya yol 26 km ve Sakar Geçidi gibi 9 km’lik bir rampayı tırmanmak gerekiyor. Onun dışında yol çok keyifli. Rampa’nın manzarası sayesinde, çıkarken hiç zorlanmıyorsunuz. Trafiği biraz yoğun ama yolun geniş olması bunu telafi ediyor.

Gün Toplam Km: 42,18 | Ort. Hız: 14,0 | Max. Hız: 59,5 | Bisiklet Kullanma Süresi: 03:00:26

Tur Toplam Km: 5458,36

75.Gün Harita ve Yükselti Tablosu (Akyaka-Muğla); Haritayı büyütmek için lütfen üzerine tıklayınız?

26 Temmuz 2007 Muğla

Geç uyuduğumuz için bugün öğlen 12:00’de uyanıyoruz. 🙂 Hava çok sıcak ve hiç dışarıya çıkasımız gelmiyor ve bütün günü evde geçiriyoruz. İnternette takılıyoruz, film izliyoruz ve bol bol muhabbet diyoruz kuzenim ve yengem ile. Bir an önce yarın olmasını ve yola çıkmayı bekliyorum.

Sevgi ve Saygılarımla…

Pedalla Türkiye 75-76.Gün ( Akyaka – Muğla )” üzerine 3 düşünce

• 22 Şubat 2011, 09:24
    Permalink

Muğla’ya hoşgeldin sevgili kardeşim.